Deliberaties en vergaderingen

Een weekje vol vergaderingen en deliberaties. Ik moet nog flyers rondbrengen voor de rommelmarkt en op woensdag en vrijdag moet ik nog lesgeven. Ook heb ik nog een sleutel van een school in Brasschaat die ik nog moet inleveren. Door de week heen wil ik mijn bureau uitruimen, zodat we zaterdag mijn nieuwe kast en bureautje kunnen opbouwen. Misschien kom ik nog spullen tegen voor de rommelmarkt.

Zondag 25 juni

We vertrekken vroeg naar de kerk, want er is geen koffie meer. Wij hebben die bij, dus moeten we er vroeg zijn. Met een auto vol boodschappen en spullen voor de tieners rijden we weg. We gaan met de tieners naar buiten vandaag voor de seizoensafsluiter. We hebben een zevental spelletjes bedacht. Omdat ze maar met vijf zijn, doen mijn kompaan en ik bij toerbeurt met een spel mee. Eerst is het badminton. Ik besluit mee te doen, maar dat gaat niet zo goed. We gaan met 10-4 de boot in. Daarna moeten we touwtjespringen. Dat gaat nog best goed: na 14 keer springen ben ik moe en blijf ik achter het touw haken. De tegenpartij doet het net iets beter… Dan gaan we kegelen. Daarmee wint ons team. Vervolgens geef ik allebei de teams een kruis met een geknoopt touw eromheen, dat ze zo snel mogelijk los moeten krijgen. Ook dat wint de tegenpartij. Tenslotte wordt er met een crickethamer en een balletje zo ver mogelijk geslagen. De tegenpartij slaat net iets verder. Zij winnen dus, want voor de laatste 2 spelletjes is er geen tijd meer. Na de koffie rijden we naar Zeeland, want de Zeeuwse vriendin viert haar verjaardag. We gaan samen, want de kinderen moeten werken. Wij zijn een van de eersten, maar het wordt lekker druk. Na het eten en de koffie rijden we weer naar huis. Daar kruip ik voor de tv.

Maandag 26 juni

’s Morgens rustig aan begonnen, want de deliberaties in Stabroek beginnen pas om kwart over 12. Om 11 uur op mijn fietsje gestapt en naar school gepeddeld. Daar heb ik alle tijd voor een glaasje water. Als iedereen naar boven gaat, ga ik meteen mee, want een van mijn leerlingen is als eerste aan de beurt. Als alle klassen die voor mij relevant zijn, gedelibereerd zijn, hebben mijn leerlingen 2 C- en 1 A-attest behaald, precies zoals ik al verwacht had. Dan fiets ik weer naar huis. Thuis doe ik nog wat administratie en om kwart over 6 begin ik aan het eten: gekookte aardappeltjes, hamburgers en boontjes met champignons en een uitje. Het smaakt prima. Na het eten ga ik naar het clubhuis, want het is bestuursvergadering van de turnkring. Om 11 uur ben ik weer thuis. Ik drink nog wat en ga dan naar bed.

Dinsdag 27 juni

Vroeg de deur uit, want ik moet om half 9 in Boom zijn voor de klassenraad. Ik wandel met manlief naar het station, want ik ga vandaag met de trein. De reis verloopt vlot en ik ben om even over 8 al op school. Ik drink nog een kopje thee in de leraarskamer en vraag waar de klassenraad doorgaat. Ik ga alvast in het naburige lokaal zitten en wacht tot de klas van mijn leerling aan de beurt is. Intussen lees ik de krant. Mijn leerling behaalt een A-attest. Dat had ik wel gedacht. Daarna ga ik weer naar huis, met de bus, want nu heb ik alle tijd. Ik lunch met dochterlief in de stad, bij The Green Way, een vegetarisch restaurantje aan de Groenplaats. Ik eet een pasta met pesto en asperges. Dat smaakt prima! Daarna pakken we de tram en de bus naar huis. Thuis ontspan ik nog wat achter de laptop. We eten pasta carbonara, met zijn drieën, want dochterlief eet bij de grootouders van haar vriendje. ’s Avonds kijk ik nog wat tv, ik doe het haar van manlief en we nemen de maand juli alvast eens door.

Woensdag 28 juni

Met de bus naar school, want ik vertrouw het weer niet en heb geen zin om in de regen te moeten fietsen. Ik ben mooi op tijd. We geven de leerlingen vrije tijd vandaag en ze mogen zich zowel binnen als buiten amuseren. Ik maak voor alle leerlingen een kaartje voor de vakantie. Na afloop wandel ik naar de bushalte, waar ik lang moet wachten voor de bus komt. Intussen krijg ik een telefoontje van dochterlief of ik naar Merksem kan komen, zodat we vogelvoer kunnen kopen. Dat doe ik dan maar. Ik koop ook een paar nieuwe speelmuizen voor poes. Dan gaan we weer naar huis. ’s Middags doe ik nog wat administratieve klusjes. Dan vertrekt dochterlief naar de kinesist en ik bereid het eten voor; zalmburgers met komkommersalade. Dan pakken we de bus naar de campus van de AP om te informeren naar verpleegkunde. Als we op de bus naar huis zitten, heeft ze haar besluit eigenlijk al genomen: ze gaat dierenzorg doen. Na het eten vertrekt ze naar haar vriendje. Ik kPruip voor de tv.

Donderdag 29 juni

Een lesvrij dagje vandaag. Ik draai de was en werk wat computerbestanden bij. Aan het eind van de middag wandel ik naar de kinesist, maar die is vergeten mij in zijn agenda te schrijven. Morgen nog een kans… Dan maar weer naar huis. Ik begin aan het eten. Na het eten lees ik wat en ik kijk half mee met dochterlief en haar vriendje die nog een film willen afzien. Daarna ga ik naar bed.

Vrijdag 30 juni

Op tijd met de fiets naar school vertrokken. Het is droog, maar er staat een fiks windje. Als ik op school aankom, tref ik geen leerling aan. Dat had ik ook niet echt verwacht, maar je moet er nu eenmaal zijn voor het geval dat… Ze hebben op het secretariaat nog wel een klusje voor mij liggen: de leerlingdossiers bijwerken. Dat wil ik wel doen… Intussen babbel ik met een van de medewerksters. Als het gedaan is, wens ik iedereen een fijne vakantie en stap weer op mijn fietsje. Thuis heb ik nog tijd voor een kopje koffie voor ik met dochterlief naar het testcentrum vertrek voor het eindgesprek. Daar krijgen we  de bevestiging van wat de psychiater ook al gezegd had: ze heeft ADD. Dat betekent dat ze met behulp van de medicijnen prima kan studeren. Verder zijn er nog wel wat behandelmethoden, maar we proberen het eerst wel met medicatie en zien dan hoe dat gaat. Als we thuiskomen, kan ik nog even een beetje water drinken en dan ga ik door naar de kinesist. Daar krijg ik een paar oefeningen mee die ik thuis kan doen. Om half 5 ben ik weer thuis. We besluiten dat we morgen de boodschappen doen. Voor het eten vanavond haal ik een paar pizza’s in huis. Ik werk de strijk weg en daarna zit ik nog heel even voor de tv. Daarna ga ik naar bed.

Zaterdag 1 juli

Redelijk bijtijds uit bed en na het ontbijt begonnen met het leeghalen van mijn bureau. Daar komen een heleboel spullen vanaf, uit en onder vandaan. Ik stop alles in dozen en zoek het wel uit als ik de boel weer ga inruimen. Ik kom ook nog het een en ander tegen voor de rommelmarkt. Dat leg ik meteen apart. Rond de middag gaan we boodschappen doen. Dochterlief gaat mee; zij wil even bij de boerenbond kijken voor vogelspulletjes. Met iets lekkers om thuis te eten rijden we weer naar huis. Na het opruimen van de boodschappen begint manlief aan de kast en ik zet de inzetstukken in elkaar. Zo zijn we de hele middag en een stuk van de avond bezig. Zoonlief haalt intussen de dozen voor de rommelmarkt naar beneden. ’s Avonds kijk ik nog even tv en dan ga ik naar bed.