Augustus 2020

De vakantie loopt door. Dochterlief gaat verhuizen en een week later vertrekken zij en haar lief op vakantie. Zoonlief heeft een paar herexamens en ik probeer de draad van mijn zomercursus weer op te pakken. Verder ben ik bezig met het plannen van het komende schooljaar, het maken van fotoboekjes en het herinrichten en opruimen van de kamer van dochterlief.

Zondag 2 augustus

Vandaag maken we een stadswandeling in Dijon. Het is wel een eind rijden. We zetten de auto op een P&R en gaan de stad in met de tram. Dijon is zeer de moeite waard. Door de wandeling missen we niet veel van de bezienswaardigheden. Het is gelukkig ook niet meer zo warm. Na het avondeten met de tram terug naar de auto. ’s Avonds op de camping nog iets gedronken.

Maandag 3 augustus

Vandaag een rustig dagje op de camping. Aan het eind van de middag wandelen we naar de stuwdam. Om half 7 strijken we neer op een terrasje voor het aperitief en daarna eten we binnen.

Dinsdag 4 augustus

’s Morgens op tijd opgestaan en na het ontbijt alles inpakken en de tent afbreken. Als de tent leeg is, maakt manlief een aantal foto’s van de tent, voor het geval we ‘m op internet zetten voor de verkoop. Als we volgend jaar weer gaan kamperen, zal het met een makkelijker op te zetten tent zijn. Rond 11 uur rijden we weg. We drinken koffie in Alligny en Morvan en rijden dan naar Saulieu voor de boodschappen. Onderweg stoppen we nog voor lunch en drinkpauzes. Voor het avondeten rijden we België binnen. Dat avondeten wordt bij de Burger King genoten. Dan de laatste etappe. Thuis laden we met hulp van zoonlief de auto uit. Alles belandt in gang, bijkeuken en keuken. Opruimen is voor morgen.

Woensdag 5 augustus

Was- en opruimdag vandaag. Omdat we er met zijn tweeën invliegen, schiet het allemaal lekker op. Voor drie uur is alles schoon en opgeruimd. ’s Avonds begin ik met inpakken van dozen en koffers voor dochterlief. Zij verhuist vrijdag.

Donderdag 6 augustus

De hele dag bezig met inpakken van zakken en dozen. De kledingkasten en haar bureau moeten leeg, want die verhuizen mee. Ook de spulletjes van haar kot gaan mee.

Vrijdag 7 augustus

’s Morgens de laatste dingen inpakken. Manlief fietst naar de verhuur om een camionette te gaan halen. Dan is het wachten tot de verhuislift en -wagen bij het appartement zijn. En dan gaat het snel: we laden alles in de verhuiswagen en ze brengen alles met laadbak en al op niveau. Het is een kwestie van aanpakken en in de juiste kamer zetten. Dan gaan we aan de slag om van alles in elkaar te zetten. Manlief brengt de camionette terug. Tussen de werken door zijn er lekkere broodjes voorzien. Met vereende krachten zetten we kasten, een tafel en, bijna, een bed in elkaar. Tegen het eind van de middag wandel ik naar huis.

Zondag 9 augustus

Geen kerk vandaag. Ik luister naar de online dienst van een andere Antwerpse kerk. ’s Middags wat hobbyen.

Maandag 10 augustus

Vandaag help ik dochterlief met uitpakken en inruimen van de kasten. Net na de middag ga ik weer naar huis. Dochterlief is intussen druk voor school aan het werk. Aan het eind van de dag komt de loodgieter, die ons doorverwijst naar een ontstoppingsdienst. Die kunnen gelukkig nog dezelfde dag komen. En dan is de verstopping in de badkamer zo verholpen.

Dinsdag 11 augustus

Vanmorgen werk ik de administratie bij. En na de middag maak ik een diapresentatie van de vakantie. Tegen de avond ga ik met mijn fiets naar de fietsenmaker. Er ontbreekt een essentieel onderdeel om mijn zadel vast te zetten. Hij gaat dat bestellen.

Donderdag 13 augustus

Vroeg op voor de boodschappen. Aan het eind van de middag naar de huisarts om mijn oren uit te laten spuiten. Maar dat lukt niet. Ik word naar huis gestuurd met druppeltjes en maandag mag ik terug komen.

Vrijdag 14 augustus

Vandaag naar de vogelopvang. Dochterlief moet nog een paar dingen afronden in verband met haar studie. ’s Avonds komt dochterlief al een deel van de kampeerspullen halen. Ze vertrekken zaterdag op vakantie.

Zaterdag 15 augustus

Vandaag komen ze de ontbijtmanden leveren die we besteld hebben om een jonge internationale turner te ondersteunen.

Zondag 16 augustus

’s Morgens het feestontbijtje verorberen. Na de middag maak ik de planning voor de rest van de maand. Daarna nog een beetje hobbyen. In de loop van de middag begint het te gieten en het blijkt dat de afvoerputjes verstopt zitten, want het spuit langs de koepel naar binnen. In no time staat de bijkeuken blank. Ook in de keuken komt het water binnen. Met vereende krachten dweilen we het water op. In plaats van lekker eten te koken, maak ik broodjes braadworst. Zoonlief bakt er frietjes bij. ’s Avonds foto’s inplakken.

Maandag 17 augustus

Was- en administratiedag vandaag. Verder pas ik nog iets aan aan de diapresentatie van de vakantie.

Dinsdag 18 augustus

Voor de vakantiefoto’s zoek ik nog wat foto’s van vroegere jaren. Ook alvast op zoek naar foto’s voor fotoboekjes van de vakanties met de kinderen. Ik vouw de was en haal de groente op.

Woensdag 19 augustus

Vandaag even naar de markt. ’s Middags maak ik de diapresentatie van de vakantie af. Ik begin aan de voorbereidingen voor de kerkdienst van zondag.

Donderdag 20 augustus

Wat schoonmaakwerkjes in de badkamer gedaan en de foto’s van juli en augustus verwerkt. En ik schrijf een stukje voor de kerkbode van september. In de loop van de middag komt een oud-studievriendin van zoonlief op bezoek. Het is reuze gezellig om haar weer eens te zien en te spreken. We eten pizza met humus en falafel. Dat smaakt uitstekend!

Vrijdag 21 augustus

Vandaag wat huishoudelijke klusjes en wat opruimen. Samen met zoonlief haal ik wat boodschapjes in huis.

Zaterdag 22 augustus

Net na de middag komt de kapster. Het is hard nodig! Ook het haar van zoonlief wordt bijgewerkt. Ze haalt de gespleten punten eraf en zorgt ervoor dat alles weer even lang is. Het ziet er een stuk beter uit! Ik maak de voorbereiding van de dienst voor morgen af.

Zondag 23 augustus

Op de fiets naar de kerk. Ik maak de borden met liederen en lezingen in orde en steek de kaars aan. Er zijn niet veel mensen, maar het is een mooie en fijne dienst. Het gaat over elkaar nabij zijn in afstandelijke tijden. ’s Middags zoek ik foto’s bij elkaar om een ‘levenswand’ te maken. ’s Avonds foto’s inplakken.

Zaterdag 29 augustus

Ik maak met zoonlief een avondwandeling in het Rozemaaipark. We hebben eens goed gebabbeld over van alles en nog wat.

Zondag 30 augustus

Onze maandelijkse uitstap gaat naar Chocolate Nation. Een leuke ervaring, ondanks de mondmaskers. Na afloop doen we een terrasje. Als we daar zitten, begint het te regenen. Het is een leuke afsluiting van de vakantie.